Presentació

La Perla petita neix amb la voluntat d’apropar les arts escèniques als més petits. Des de l’any 2003 l’Oriol Broggi ha dirigit espectacles adreçats a públic familiar, interpretats per Rosa Gàmiz, actriu i pedagoga.  Fruit d’aquesta experiència es fa un pas endavant per col·laborar amb centres educatius amb l’objectiu que la pràctica del teatre sigui una eina pedagògica més, i propiciar un major aprofundiment  dels processos d’aprenentatge i creació del infants. I és així com, partint de l’experiència artística  professional de La Perla29, La Perla petita es posa al servei d’aquest objectiu elaborant un projecte pedagògic que s’adapti a les necessitats de cadascun dels centres educatius amb els qui col·labora, generant un vincle amb les escoles, i un espai transversal d’intercanvi, de diàleg i d’aprenentatge entre creadors i docents.

Un projecte participatiu a mida de les necessitats de l’escola amb la qual es treballa, oferint-se ja sigui per acompanyar el què ja es fa als diferents centres, com per engegar una iniciativa nova, o per complementar l’activitat pròpia. Un treball que no només ofereixi eines didàctiques, sinó que desperti motivació per conèixer i aprendre. I que permeti acostar l’àmbit professional a l’àmbit educatiu mostrant com es treballen les arts escèniques en el món professional.

Avui el projecte de La Perla petita es desplega en diferents línies d’activitats:

Treball dins dels centres educatius

El pla de treball es dissenya conjuntament entre la Perla petita i l’escola per planificar una metodologia de treball que es concreta amb diferents activitats:

  • Tallers de formació amb els alumnes del centre.
  • Visites a assajos de l’obra que es vol representar, amb intervencions d’assessorament en la direcció artística.
  • Suport en la producció d’un espectacle.

Per tal de satisfer les necessitats del centre educatiu, estem oberts a generar noves propostes i noves formes de col-laboració posant l’accent al valor de la feina que ja s’està fent o es vol fer.

Treball dins el Teatre Biblioteca de Catalunya

-Assistència a assajos i converses amb l’equip artístic:

Les escoles poden gaudir de l’assistència a assajos professionals dels muntatges de La Perla29.

Un assaig permet veure com el director va creant les escenes amb la companyia d’actors. Com treballa de manera repetida els matisos d’una escena fins que funciona i com hi entren en joc els diferents elements teatrals.

Abans o després de l’assaig es fa un col·loqui amb els seus artífex per contextualitzar l’escena dins de l’obra i poder resoldre tots els dubtes que es puguin originar.

 -Visites guiades al Teatre Biblioteca de Catalunya:

Les visites al teatre, permeten veure un espai de representació pel davant i pel darrere amb tota la seva complexitat. No només l’espai del públic i l’escena, sinó també l’espai de camerino, el taller de construcció d’escenografia, el magatzem tècnic, etc.   Es tracta d’acostar i fer entendre als nens i nenes què vol dir fer teatre? Com es prepara un muntatge teatral? Qui hi participa? Amb la finalitat d’oferir una visió global de tots els recursos personals i escènics que intervenen en el procés de creació d’una obra i la seva posada en escena.

-Assistència a una funció de teatre professional d’una producció de La Perla 29

Amb grups escolars organitzem l’assistència a obres de teatre de les produccions de La Perla 29 i complementem la visita amb alguna activitat abans o després de la funció, com per exemple un col·loqui amb l’equip artístic de l’espectacle.

 

Curs per a mestres i formadors

Amb la voluntat d’oferir més recursos educatius als docents a partir de la metodologia teatral, oferim un curs per compartir didàctiques i eines pedagògiques per treballar el teatre a les aules, i poder incloure les arts escèniques dins del programa educatiu a les escoles.

Concebut amb una part teòrica i una part pràctica, el curs s’estructura a partir de classes magistrals de professionals i docents en diferents àmbits (actors, directors, psicòlegs, pedagogs, dramaturgs…). La part teòrica vol reflexionar sobre la necessitat del teatre dins l’escola, sobre psicologia evolutiva, pedagogia i els diferents processos d’aprenentatges dels infants.

La part pràctica ofereix classes de direcció d’actors, d’interpretació, exercicis pràctics de veu, d’il·luminació, d’escenografia i espai escènic; com també de dramatúrgia, de creació i adaptació de textos.

L’objectiu d’aquesta aliança teòrico-pràctica, i de l’elecció dels docents i professionals de diferents àmbits que impartiran les classes, és incorporar el major nombre de perspectives al voltant de l’educació i el teatre, i fer del curs una experiència el més enriquidora possible.

YouTube Preview Image
Torrent d'en Vidalet 21, baixos; 08012 Barcelona | Tel. (+34) 93.217.17.70 | Fax (+34) 93.415.17.94 | info@laperla29.cat | © La Perla 29, 2017

Aquesta pàgina web requereix un navegador més modern per a poder funcionar!

Siusplau, actualitza ara!