L’orfe del Clan dels Zhao

De Ji Junxiang, Direcció d'Oriol Broggi

Lloc
Teatre Romea
Data
Del dt. 25.03.14 al dg. 11.05.14

L’Orfe del Clan del Zhao és un cant trist a l’optimisme. Trist, segurament als ulls d’un occidental que ha nascut a la segona meitat del segle XX. Però la tragèdia de Ji Junxiang supera qualsevol d’aquestes categories.

Sinopsi

El mateix dia que Du’an Gu, cap de seguretat de l’imperi, extermina els tres-cents membres de la família Zhao, la princesa, filla de l’emperador, dóna a llum un nen que serà el darrer supervivent de la nissaga. Amb ell hi ha l’esperança de salvar tota una família que ha mort injustament. Cheng Ying, metge de la princesa, per tal de restablir l’ordre i fent nom a la justícia decideix sacrificar el seu propi fill, també recent nascut, i fugir amb l’orfe. A partir d’aquí l’orfe creix amb una identitat falsa al mateix palau de Du’an Gu amb dos pares. Quan sigui gran, i estigui format, quan hagi conegut tots els secrets de les arts i de les armes, Cheng Ying li explicarà la veritat i ell no tindrà més opció que enfrontar-se al seu propi destí.

Fitxa artística

De
Ji Junxiang
Traducció
Alicia Relinque / Joan Sellent
Direcció
Oriol Broggi

Amb
Pablo Derqui
Borja Espinosa
Lluís Marco
Marta Marco
Julio Manrique / Òscar Muñoz
Ernest Villegas

I música en directe de Joan Garriga

Il·luminació
Pep Barcons
Vestuari
Berta Riera

Ajudant de direcció i dramatúrgia: 
Marc Artigau

Disseny de so
Damien Bazin
Projeccions
Francesc Isern
Caracterització
Àngels Salinas
Mestre d’armes
Isaac Morera
Confecció de vestuari
Nené Fernández, Imma Porta i Raquel Bonillo
Alumna en pràctiques de l’Institut del Teatre
Anna Gironella de Mundet
Suport a confecció de  vestuari
Sara Cuadrillero
Fotografies
Bito Cels i Marina Raurell
Disseny
Júlia Torres

Una producció de La Perla 29

Galeria imatges secundària (slide)
VÍDEO
Apunts de direcció

Hi ha moltes coses que em porten a pensar que L'orfe del clan dels Zhao és un text important, fort i valent per a fer en els nostres dies.

Per una banda, el text de Junxiang ens obre les portes a la dramatúrgia xinesa, quasi als seus inicis. Ens obre una finestra a un món que no coneixem i que la majoria dels nostres espectadors no coneixen. Un món nou, per nosaltres, i alhora tan vell que fa impressió quan en calcules tota la seva grandària i edat.

D'altra banda, l’orfe explica una història de venjances que porta als protagonistes per un món de tragèdia i èpica elevadíssim. Això també se’m fa atractiu. Em recorda a Sòfocles, em recorda a Mouawad... em recorda que els homes vam inventar la tragèdia per explicar-nos la pròpia existència.

Els personatges arriben davant de l'espectador, es presenten, i amb tota la solemnitat expliquen la seva història. A poc a poc ens hi anem submergint, anem entrant en les seves vides. És una manera diferent d'explicar una història, té un regust de fons que ens evoca escenes de Shakespeare, Sòfocles, Brechet o Mouawad.

Cheng Ying, el protagonista ha de fer-se càrrec de l'educació de l'últim supervivent d'un clan, els Zhao, que han estat exterminats pel malvat Du’an Gu. Ying, ha de sacrificar el seu propi fill per la nissaga que representa tots els valors més nobles, i alhora més senzills. La nissaga dels bons homes i dels governants justos, que segueixen els bons codis del llunyà imperi xinès. I aquest és el seu gran drama i aquesta és la seva gran virtut.

Els actors habitaran un espai a quatre bandes, amb el públic que els rodeja, en una nova i arriscada disposició del Teatre Romea, perquè el teatre arribi des de tots els punts, i perquè la història sigui propera i directa. En resum per a fer possible el que busca La Perla 29, una forma especial de trobar-se amb els actors, el públic i les històries.

Oriol Broggi

CALENDARI

Disponibilitat

Alta disponibilitat
Mitja disponibilitat
Baixa disponibilitat
Últimes entrades
Exhaurides
Dimarts
25
mar. 2014
Teatre Romea  Finalitzat
Finalitzat
Diumenge
11
mai. 2014
Teatre Romea  Finalitzat
Finalitzat