Bolxevics

Dramatúrgia de Aleix Aguilà, Direcció de Júlia Barceló

Data
Del dv. 08.11.13 al dg. 24.11.13
Durada
1h 30min

Bolxevics busca la coherència, la busca per disseccionar-la i trobar el punt essencial del plantejament de l’obra: què vol dir ser coherent? Coherent amb qui? Amb què?

Sinopsi

Hi ha coses que només passen un cop a la vida. Els creients marxen i abandonen els temples. Els enemics -aprofitant aquest buit de valors- volen enderrocar-los per imposar un nou edifici, una nova religió. Objectiu. Tancada de la capella de manera pacífica. Cadenes, ciment, no explosius. Llanternes, un encenedor que no funciona i una corda. Una torradora. La clau és al confessionari. No matarem les formigues. Això és la casa del senyor. Acta del dia: Ser radicals. Usarem com a mètode el pensament col·lectiu on l’escolta, el respecte i el criticisme hi són indispensables. Posar-nos d’acord. Renegar del reconeixement. No desitjar l’èxit a ningú. Rendir-se amb el cap ben alt. Les facultats són les facultats, per exemple, cantar. Cantar no pot ser ideològic ni polític. Ens mantindrem ferms i units: recordar-nos contínuament allò essencial. 

Aleix Aguilà

Fitxa artística

Dramatúrgia
Aleix Aguilà
Direcció
Júlia Barceló
Ajudant de direcció
Enric Cambray 
Pol López

Producció 
Júlia Molins

Amb
Magda Puig
Marc Rodríguez
Pau Vinyals

Escenografia
Anna Badia
Roger Bellas

Il.luminació 
Adrià Pinar
Tècnic il.luminació
Alba Macfarlane
Vestuari
Alba Costa
Composició i direcció musical 
Vidal Soler

Ens han ajudat:

Fotografia de Cartell
Caterina Barjau
Fotografia d'assaig
Marina Raurell
Maquillatge i perruqueria
Rut Fulgado

Una producció de La Perla 29

Galeria imatges secundària (slide)
Apunts de direcció
 

En aquest temps que hem construït, que ens ha tocat viure o que ens han deixat en herència, molts moviments socials es plantegen què podem fer per salvarnos. Per salvar el planeta, les persones, les relacions socials, les creences, els valors... Tothom veu el món a la seva manera i el vol solucionar com a tal.

BOLXEVICS busca la coherència, la busca per disseccionar-la i trobar el punt essencial del plantejament de l’obra: què vol dir ser coherent? Coherent amb qui? Amb què? La idea contra o a favor d’un mateix? Aprendre o no a prescindir de certs aspectes a favor d’una idea comuna. Compromís és sacrifici? Potser una idea comuna mai serà coherent amb un individu que al cap i a la fi és això, un individu. I no una comunitat. I potser sense un pensament global mai esdevindrem éssers socials, sociables i respectuosos.

Potser tot és qüestió de ser valent o covard. O potser no. I com a actriu jove que sóc, i sense voler posar per davant en el muntatge uns coneixements socials o filosòfics ben petits en el meu bagatge, aposto per la mecànica dels actors, pels tres personatges principals. Per les seves relacions, pors i actituds davant d’una simple però no senzilla pregunta: la fidelitat a una ideologia és compatible amb la nostra vida social, professional i espiritual?

BOLXEVICS és un text que adoro i admiro, perquè em sento identificada com a actriu, part integrant de Companyia Solitària i com a persona. I perquè aquesta “tragicomèdia revolucionària” és la carta de presentació definitiva de la nostra companyia: on tot es discuteix, s’argumenta i es qüestiona. Esgotador però realment gratificant. I amb tot això veig que no puc deixar de fer preguntes. Ho sento. Responeu-les i salveu-me. Però salvar-me de què?

Júlia Barceló 

CALENDARI

Disponibilitat

Alta disponibilitat
Mitja disponibilitat
Baixa disponibilitat
Últimes entrades
Exhaurides
Divendres
08
nov. 2013
Teatre La Biblioteca  Finalitzat
Finalitzat
Diumenge
24
nov. 2013
Teatre La Biblioteca  Finalitzat
Finalitzat