Sopa de pollastre amb ordi

De Arnold Wesker, Direcció de Ferran Utzet

Data
Del dt. 13.02.18 al dg. 15.04.18
Durada
1h 40min

"L’únic que ha podrit la societat és el progrés! El maleït progrés! Ens posa cap per avall i ens convenç que estem bé! Però és clar... qui s’atreveix a lluitar contra el progrés?"

Sinopsi

La manifestació antifeixista que va tenir lloc al barri obrer londinenc d’East End el 1936 i l’alçament anticomunista d’Hongria de l’any 1956, són els dos fets històrics que emmarquen aquesta obra.

Sopa de pollastre amb ordi explica la història d’una família de classe obrera, els Kahn, en un món que canvia a tota velocitat. L’obra mostra com el temps erosiona, lentament i implacable, tot el que es troba per davant. La progressiva pèrdua de conviccions, somnis i ideals polítics, la passivitat i la negativitat davant les injustícies, es presenten en paral·lel a la desintegració de la família Kahn, cada cop més fragmentada i desunida.

Seguint les vides de set personatges que un dia van lluitar junts per construir un món millor, Wesker exposa diferents posicionaments davant els ideals i la vida, però alhora construeix un fresc familiar enormement emocionant i colpidor cap el qual sentim una immediata identificació i tendresa

Fitxa artística

De
Arnold Wesker
Direcció
Ferran Utzet
Versió de
Llàtzer Garcia i Ferran Utzet

Amb
Míriam Alamany
Màrcia Cisteró
Ricard Farré

Pol López
Maria Rodríguez
Josep Sobrevals
Lluís Villanueva

Escenografia 
Josep Iglesias
Il·luminació 
Guillem Gelabert
So 
Damien Bazin
Vestuari 
Annita Ribera
Caracterització 
Àngels Salinas
Ajudant de direcció 
Mònica Molins
Assessorament gestual 
Marta Gorchs
Regidoria 
Marc Serra, Carles Algué i Paula Roto
Tècnic de funcions 
Juan Boné i Arnau Planchart
Atenció al públic 
Núria Ubiergo i Mireia Colomer

Alumna en pràctiques del Timbal 
Rosa Maria Ordoñez
Fotografia 
Bito Cels
Disseny gràfic 
Andrea Gusi

Collage 
Albert Cano
 

Una producció de La Perla 29

Galeria imatges secundària (slide)
VÍDEO
Apunts de direcció

Vaig viure els fets d'octubre amb una doble angoixa. Una de col·lectiva: la que combinada amb l’entusiasme i l’empoderament ens va fer somiar que sí, que aquest cop podíem, que havia arribat el moment, que aviat començaríem a construir un país nou. I una d’individual, secreta: la que em treia la son preguntant-me què li explicava al meu poble aquesta obra de títol improbable que estrenaria al cap de pocs mesos a la Biblioteca.

Jo l’havia escollit feia un any. M’havia emocionat fins les llàgrimes la forma en què Wesker descriu la pèrdua de les conviccions polítiques i individuals. A mi m’és cada cop més difícil mantenir-los forts, els ideals, i la fe que tinc en un món millor no sempre resisteix quan la confronto a les contradiccions de la modernitat. Alhora, segueixo convençut que hem de seguir creient que un món més just és possible, i que hem de seguir lluitant perquè, mica en mica, aquest món que somiem esdevingui real. Potser per això em va commoure tant l’obra: perquè mostra que el temps i la vida poden erosionar aquesta il·lusió... Sense saber ben bé per què, vaig pensar que calia representar-la.  

Però va arribar la tardor i la història es va accelerar. En l’escenari revolucionari que s’obria al país, tot canviava! Quina mena de missatge enviava, la peça? Els paral·lelismes entre els esdeveniments que descriu l’obra i el que estàvem vivint eren tan grans que, de cop, no aconseguia saber si les de Sopa de Pollastre eren les paraules d’escalf i de trempera que necessitàvem per seguir endavant o si, pel contrari, generaven desànim. Perquè la responsabilitat de l’artista també va d’això, no? De generar reflexió i energia des de dins, des de la militància amb la vida i la política, i no només des de la distància de la intel·lectualitat!

Som al 2018 i sembla que faci molt, de l’octubre. Mentre escric aquestes línies, a poques setmanes d’estrenar, el país nou no ha arribat, i hi ha persones tancades a la presó per les seves idees. A la presó! Davant d'aquesta realitat tan greu, terrible i absurda que no puc més que denunciar, tot esdevé fràgil. Com als personatges de Wesker, m’envaeix la desorientació, i la idea que l'obra pugui enviar un missatge clar d'ànim o desànim em sembla ingènua. En canvi, segueixo creient que sí, que cal representar-la, i que cal representar-la ara. I crec que sé per què: perquè el teatre, quan és teatre de debò, pot fer-nos sentir que no caminem sols.

Bona funció.

Ferran Utzet

CALENDARI

Disponibilitat

Alta disponibilitat
Mitja disponibilitat
Baixa disponibilitat
Últimes entrades
Exhaurides
Dimarts
13
feb. 2018
Teatre La Biblioteca  Finalitzat
Finalitzat
Diumenge
15
abr. 2018
Teatre La Biblioteca  Finalitzat
Finalitzat